Pomoc na wyciągnięcie…telefonu

 

Zawał serca jest wynikiem zamknięcia się tętnicy wieńcowej. Szansą dla chorego na przeżycie i wyzdrowienie jest jak najszybsze wezwanie karetki pogotowia, ponieważ największa umieralność przypada na pierwsze dwie godziny od wystąpienia objawów zawału. Niestety, wiele osób bagatelizuje pierwsze oznaki, odczytując je jako dolegliwości związane z innymi narządami. Dlatego nim pojawi się pogotowie często jest już za późno.

Na polskim rynku medycznym, w trosce o bezpieczeństwo i obniżenie umieralności przedszpitalnej, od 1994 roku działa system telefonicznego nadzoru kardiologicznego. W oparciu o doświadczenie światowe TELE EKG Polska, we współpracy z kardiologami Instytutu Kardiologii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego, opracowała i wdrożyła system oceny pracy serca przez telefon.

System TELE EKG Polska umożliwia przekazywanie zapisu EKG przez telefon bezpośrednio od pacjenta do dyżurującego przez całą dobę lekarza. Proces odbywa się dzięki wyposażeniu pacjenta w małe przenośne urządzenie - transmiter, które przyłożone do słuchawki przetwarza sygnał EKG z dwóch elektrod, przyklejonych do klatki piersiowej, na sygnał dźwiękowy. Ten następnie zostaje przekształcony na obraz krzywej EKG i odczytany na monitorze komputera przez specjalistę, który udziela natychmiastowej porady. Pomoc również może ograniczyć się do rozmowy telefonicznej.

Program ten skierowany jest do pacjentów leczonych już ambulatoryjnie oraz do osób, które profilaktycznie lub diagnostycznie chcą korzystać z całodobowego dostępu do specjalisty. TELE EKG Polska zapewnia całodobową pomoc, którą chory otrzyma poprzez użycie dowolnego aparatu telefonicznego. Urządzenie, dzięki niewielkim rozmiarom, jest na tyle dyskretne, że może towarzyszyć choremu podczas codziennych obowiązków, jak również wyjazdów czy wizyt u znajomych.

Facebook